Enkele post bekijken
Oud 21st December 2008, 17:20
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Ik wou meer weten over de andere moorden die gepleegd waren op deze albino's. Volgens mij is dit ook het artikel waarmee dit onderwerp is gestart maar ik vond deze uitspraken van een albino echt erg. Zij is de zus (ook albino) van haar vermoorde broer, waarbij ook de benen afgehakt waren
---

Nyerere Rutahiro was één van de laatste van de dertig albino's die dit jaar is vermoord. ''We willen je benen,'' schreeuwde een groep van vier mannen terwijl ze met machetes de ledematen van Nyerere Rutahiro afhakten. ''Ik kon niets doen om hem te beschermen. Hij bloedde langzaam dood,'' vertelt zijn vrouw Susannah Rutahiro.

Het graf van Rutahiro werd afgesloten met cement om te voorkomen dat andere rovers de resterende lichaamsdelen stelen. Zijn zuster Winifrida volgde met haar donkerbruin gekleurde zoontje de begrafenis op een afstand. Ze droeg een hoedje tegen de stekende zon, een blouse met lange mouwen en een lange rok om niet te verbranden. Ook zij is een albino. ''Ik wil weg uit Tanzania, ik ben voortdurend bang. Ik durf mijn huis niet meer uit sinds mijn broer is vermoord.''
De politie is tegenwoordig alerter op huurmoordenaars en toverdokters. Er zijn mensen opgepakt in verband met de moorden op albino's, ''maar niemand is veroordeeld en niemand zit ervoor in de gevangenis. De overheid neemt het niet serieus,'' meent Ernest Kimaya, leider van de Tanzaniaanse associatie van albino's. ''We horen steeds vaker dat Tanzaniaanse bendes de Boeroendese grens overgaan om daar ledematen van albino's af te hakken.''

http://www.parool.nl/parool/nl/225/...n-poeders.dhtml
Met citaat antwoorden