21st February 2005, 21:45
|
|
De Messias
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Is dit niet een beetje overdreven? In een afgrond komen te staan omdat we Bush op zijn fouten wijzen zie ik precies nog niet zo snel gebeuren.
|
Ik denk dat je de patriotisme die onder de amerikanen leeft niet moogt onderschatten. Het gaat niet alleen over "op de fouten wijzen". Er zijn de laatste jaren andere dingen gebeurd...
Citaat:
Hadden ze dat om te beginnen niet met de VN moeten overleggen? en als de VN dat na het overleg afkeurt toch beginnen? Uiteindelijk is het wel duidelijk geworden dat ze over het eigenlijke doel van de oorlog (de bevrijding van Irak) toch niet zo goed hadden nagedacht want met de politieke situatie in Irak is het pover gesteld, en ook de kostprijs viel hen serieus tegen.
|
Dat is hun "fout" geweest, ze hadden de VN niet mogen voorliegen over die massavernietigingswapens. Niet goed genoeg nagedacht is één manier om't te zeggen. Ik zou eerder zeggen dat ze het niet verwacht hadden. Intussen is wel gebleken dat democratie in islamitische landen niet kan. Die fout maken ze niet meer.
Citaat:
daar ben ik niet van op de hoogte maar het is in ieder wel een feit dat het niet echt een positief effect heeft op het milieu. En dan nog als er enkele tegenstrijdigheden zijn, er zijn zeker genoeg feiten over het schadelijke effect van Co2 om het akkoord te ondertekenen.
|
Die feiten zijn inderdaad eenzijdig bewezen. Negatieve reacties hierop worden doodgezwegen. Zie (bezwaren kyoto) Je zal hier merken dat die schadelijke effecten overdreven worden.
Citaat:
Maar het gaat toch helemaal niet over Amerika alleen, of wel? Dit is toch een duidelijk voorbeeld dat "iedereen gelijk voor de wet" voor Amerika duidelijk geen toepasbare uitspraak is. Eigenlijk wil dit impliciet zeggen dat ze weten dat ze oorlogsmisdaden begaan (of zullen begaan) om dan nog maar van de "lichtere" misdaden te zwijgen...
|
Het is dankzij landen als België dat de VS het niet vertouwd.Zij begonnen wetten te maken speciaal gericht naar amerikanen en israelieten. Van't moment dat het eerlijk gebeurt ga ik u volledig gelijk geven. Maar u hebt voor het grootste deel gelijk hierin. Ik gaf de VS hier dan ook maar deels gelijk.
edit: zoals hierboven aangegeven. Mensen die zichzelf gaan aangeven zijn dun gezaaid en is niet iets dat je van een mens, en zeker van een politieker, verwacht. Zeker de SPA mensen zouden dat moeten weten, ze hebben een hele geschiedenis van schandalen.
|