Onderwerp: Ontslag Leterme?
Enkele post bekijken
Oud 18th December 2008, 22:13
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings

Na:
Dewael waarschuwt voor val regering

Patrick Dewael (foto)waarschuwde er gisteren voor dat de communautaire spanningen de regering-Verhofstadt ten val dreigen te brengen. ,,En ook dan is het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst'', houdt de vice-premier de Vlaamse partijen voor.

en

Belgische regering stevent nu al af op crisis
maandag 5 mei 2008 10:27

De Belgische premier Yves Leterme heeft met de vicepremiers en partijvoorzitters overlegd om te voorkomen dat het parlement de opdeling van België verder doorzet. Leterme hoopte zo een crisis te voorkomen.

en

Belgische regering alweer ten val

15-07-2008
De Belgische premier Yves Leterme heeft het ontslag van zijn regering ingediend nadat hem duidelijk was geworden dat de diepe tegenstellingen tussen Walen en Vlamingen niet waren te overbruggen.

Nu:
Positie premier België onder druk

De positie van de Belgische premier Leterme ligt door de Fortis-affaire zwaar onder vuur.

PREMIER WIL NIET WIJKEN

Sleurt Leterme alleen Reynders en Vandeurzen mee of hele regering?
-------------------------------------------------

Wat in godsnaam is dat toch met de regeringen de laatste tijd?
De "nieuwe" hooftepunten van dit afgelopen jaar: "Regering dreigt te vallen", "ministers komen niet overeen", "ministers manipuleren...", "ministers dit", "regering dat",...
Misschien is het inderdaad wel beter dat de hele regering ontslag neemt en dat er verkiezingen komen. Nu met de economische crisis mogen ze ons land toch niet zomaar overlaten in de handen van... Nja, manipulators (sommigen alleszins)?
Ik kan er gewoon niet bij hoe iemand die het goede voorbeeld hoort te geven zo de mist in kan gaan... Komt het door de macht? Zoals in "The Simpsons Movie": "Meneer, ik denk dat de macht u gek maakt." "Ja, natuurlijk maakt macht mij gek, probeer maar eens niet gek te zijn en macht te hebben, dan luistert er niemand naar je." Misschien hier ook van toepassing?