Enkele post bekijken
Oud 17th December 2008, 12:45
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Matthias Wauters
Besluit: we moeten de informatie die ons meegedeeld wordt met een korreltje zout nemen denk ik...

Dat kan inderdaad wel eens kloppen, maar dat doet niets af van de gruwel die zich heeft afgespeeld. Zelfs al was de man enkel ( ) de ingewanden aan het opeten (dus niet specifiek de baarmoeder) dan is het nog een erg gruwelijk senario.

Ik heb die reportage over de japanse kanibaal ook gezien. Voor hem was kannibalisme erotisch. Ik denk niet dat dit hier het geval was. Ik ben geen psychiater en ik weet dus ook niet of het iets te maken heeft met vroegere problemen van kind t.o.v. moeder. Ik denk echter dat wij zo'n mensen gewoon nooit kunnen begrijpen. Je kan er geen echte verklaring aan geven.

Ooit bij les godsdienst in het secundair hebben wij eens stilgestaan bij de gedachten van 'gekke mensen' (?!). Zowel pedofielen als moordenaars als kannibalen. En toen moesten wij nadenken over wat wij het meeste verlangden. Iedereen had iets in gedachten. En de leraar zei: "Beeld je nu in dat datgene wat jij verlangt totaal niet geaccepteerd wordt door de maatschappij, dat het meer dan erg is, dat iedereen u er voor verafschuwt..."
Natuurlijk reageerde iedereen: "Wie gaat mij nu verafschuwen omdat ik chocolade wil eten."
De reactie van de leerkracht: "PRECIES! Dat gevoel dat jullie nu hebben bij jullie chocolade, dat gevoel kunnen die mensen hebben bij iets totaal onacceptabel. Zij beseffen dat alleen niet omdat hun denkwijze zo anders is dan die van ons."

Maar ik zeg er wel bij: Deze uitleg kwam van een 'invaller' die ooit ook de vraag stelde: "Als je ooit zou reďncarneren, denk je dat je dan ook zou kunnen terugkomen als een banaan?" :P

Wat ik eigenlijk gewoon bedoel is dat ik denk dat wij hier niet over kunnen oordelen, met de weinige kennis dat wij over zoiets hebben. We kunnen dit geen verklaring geven, hoe hard iedereen dat ook probeert. Je kan gewoon niet alles verklaren.
Al vind ik het natuurlijk ook zoals jullie een gruwelijke, verschrikkelijke gebeurtenis.
Met citaat antwoorden