Onderwerp: Misplaatst of niet?
Enkele post bekijken
Oud 21st February 2005, 16:45
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door Kevin van de Velde
Ik geef De Crem volledig gelijk.

x2

Als je dan kijkt naar die Animo-actie, dan vraag ik me werkelijk af waar het hen eigenlijk om te doen is? Je zou kunnen stellen dat men onder meer de inbreuken op de mensenrechten in Guantanamo wil belichten. Terecht overigens, en ik vind de manier waarop niet eens zo erg, als jongerenpartij moet zoiets kunnen. Maar als SS naar Cuba vertrekt, dan voelt niemand zich geroepen om urinoirstickertjes te fabriceren?

Dat selectief zijn en de daarbijhorende hypocrisie is werkelijk frappant. En dan die betogingen. Als regeringspartij staan ze daar, samen met bevriende groepen uit de Marxistische Beweging en de PVDA. Jaja, samen sterk! En dan maar verbaasd zijn als de gemiddelde Amerikaan de vergelijking ziet tussen België en het communisme van vroeger...

Gelukkig zijn we zo'n onbetekend land dat het voor de gemiddelde Amerikaan niet interessant is hier tijd aan te besteden. Oef! Zo hoef ik op allerhande internationale fora me geen zorgen te maken uitgelachen te worden als ik me identificeer als Belg... niet dat ik dat laatste ooit werkelijk zou doen.

Het wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat men aan deze kant van de oceaan lang niet zo vergevingsgezind is als men zich voorstelt. Bestaat de wil om het goed te maken nog wel? Of enkel als er voorwaarden worden gesteld? Wie was er ook weer de arrogante?

Maar alsjeblief, laat die betogers betogen! En laat die haters haten! Iedereen heeft het recht op vrijheid en vrijheid van meningsuiting... maar hopelijk beseffen ze ook dat de Pax Americana de enige garantie is voor die rechten. Met andere woorden... onder een Pax Cubana zou het niet waar geweest zijn.