17th December 2008, 09:33
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Dit doet me denken aan iets waar ik al geruime tijd mee in mijn hoofd zit.
Is het geen idee om een draadje op te starten waar spelfouten die we op het forum tegenkomen gepost en verbeterd kunnen worden? Want wat worden er soms kemels gepost zeg... Zelfs tegen 'ei' en 'ij' worden er hier soms nog fouten gemaakt.
Ik weet nog dat ik in het eerste jaar in de hogeschool ook nog vrij veel fouten schreef, vooral bij de werkwoorden ging het wel eens mis. Ik durf nu met 100% zekerheid zeggen dat ik - mits nalezen - geen enkele fout meer maak tegen de werkwoorden. Dit komt net doordat ik in het 1ste jaar nog wél fouten maakte. Als toekomstig leerkracht Nederlands vond ik dit niet kunnen en heb ik mezelf de spelling van de werkwoorden fatsoenlijk aangeleerd en sindsdien heb ik dat helemaal door.
Ik denk dat andere studenten ook op die manier geholpen zouden kunnen worden, maar dan moeten ze wel weten dat ze fouten maken natuurlijk. Zoals het artikel zegt denkt de overgrote meerderheid duidelijk onterecht dat ze 'zeer goede' spellers zijn. Dat zal hier wel niet anders zijn. Zo'n draadje zou dan kunnen werken als bewustmaking én hulp tegelijkertijd.
Barst, wat denk jij hiervan?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|