Enkele post bekijken
Oud 17th December 2008, 09:12
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door DieterVerheyen
Het is bevreemdend wat ik hier lees, want onlanks las ik in een artikel dat bomen CO2 tegenwoordig nog langer vast houden dan vroeger...

In dit artikel gaat het dan ook niet over CO2, maar over stikstofdioxide (NO2): een giftig gas dat een belangrijk 'ingrediënt' is van fijnstof (in tegenstelling tot CO2, wat louter schadelijk is vanwege de hoge graad waarin het warmte kan vasthouden)

Het zou me eerlijk gezegd wel verbazen als planten dit zouden zuiveren. CO2 wordt door planten uit de lucht gehaald, omdat zij dat nodig hebben voor de fotosynthese. Stikstofdioxide hebben ze - voor zover ik weet - nergens voor nodig, ik vind het dus niet logisch dat men denkt dat planten deze stof uit de lucht zouden halen.
Of mis ik hier iets?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden