Ik kan er niet over zwijgen, dus even meedelen dat Daens verlengd is. Mocht je nog de kans hebben om te gaan kijken: ZEKER DOEN! Daens is ondertussen trouwens ook de top 5 van meest bezochte volledig Vlaamse musicals binnengedoken en is daarmee 'Kuifje en de zonnetempel' voorbijgestoken.
Ondertussen heeft ook de Vlaamse overheid een duit in het zakje gedaan. (Enig schuldgevoel dat ze niet betrokken waren bij deze succesvolle musical? Want Studio 100 deed dit allemaal met privégeld!) Want gisteren heb ik gratis mogen genieten van de voorstelling. (Dank u, meneer Anciaux!) De Vlaamse overheid heeft namelijk de voorbije weken de jeugdraden, cultuurraden en sportraden van Vlaanderen uitgenodigd om naar Daens te gaan kijken. Mooi gebaar voor de mensen die mee bouwen aan het verenigingenlandschap in Vlaanderen!
En de tegenstanders zullen zeggen: moet dat nu met belastinggeld? ... Het blijft een mooi gebaar naar geëngageerde mensen in onze samenleving. En geen nood: Anciaux zat op slechtere plaatsen dan ikzelf.
(Man man, de 'golden seats' zijn geweldig als je er gratis kan zitten
)
En nogmaals mijn bewondering betuigen voor Studio 100 die echt alles uit de kast haalt om hier, ondanks het megarisico dat ze namen, een prachtig bedrijfsresultaat te behalen. Ik denk aan de merchandising (lang geleden dat Vlaamse musicalversies nog een cd uitbrachten én DVD én...), ik denk aan goedkope(re) schoolvoorstellingen...
----------------------------------------------------------------
[
B]Musical Daens wordt verlengd
De musical Daens wordt 'wegens enorm succes' verlengd tot zeker18 januari 2009. Dat meldt Studio 100 donderdag.[/B]
De première van de musical over priester Daens, gespeeld door Lucas Van den Eynde, vond plaats op 4 oktober 2008. Sindsdien zijn al meer dan 150.000 tickets verkocht.
De musical is een adaptatie van de film 'Daens' van Stijn Coninx, die ook zijn medewerking heeft verleend aan het project.
De muziek is van Dirk Brossé, die deze speciaal voor de musical schreef, nadat hij eerder al getekend had voor de muziek van de film.
De voorstellingen worden opgevoerd in het voormalige postsorteercentrum van Antwerpen.
Bron:
www.standaard.be, donderdag 11 december 2008.