Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th December 2008, 18:14
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Dieter, Ik snap u verband niet tussen deze misdaden en pop ups. Er staat toch nergens dat het gebeurde via pop ups?!
En je moet geen Mac hebben om om pop ups te stoppen, er bestaan programma's zoals Mozilla firefox die ook heel goede programma's zijn.
Je idee om een accounts zonder rechten te gebruiken is een mogelijkheid maar ik zou me er dood aan ergeren om dan elke keer van account te moeten wisselen wanneer ik iets wil instaleren.
Ik ben het ook niet eens met de stelling: je beslist zelf hoe veilig je pc is. Ook de beste virusscanners en firewalls laten dingen door omdat echte hackers dit weten en hier op kunnen inspelen.
Je verwijst ook naar gratis virusscanners en pop ups. Een virusscanner leest sowieso geen pop ups, je firewall is het enige dat pop ups mee kan helpen tegenhouden. En dit kan ook ervoor zorgen dat anderen niet gemakkelijk in je pc komen.

Het probleem met zaken zoals dit is dat mensen hun paswoord en gebruikersnaam nogal snel doorgeven als ze denken dat de banken hier om vragen. Terwijl banken dit nooit zulllen doen.
Maar mensen die niet zo handig zijn met de computer snappen dit nog altijd niet. Ze maken het voor hackers alleen maar gemakkelijker om aan hun geld te geraken.

Dit soort fenomenen gaat er zeker niet op verbeteren, ik verwacht dat dit altijd maar meer en meer gaat voorvallen. Het is de taak van de banken om dit voor te blijven.
Met citaat antwoorden