
13th December 2008, 13:29
|
 |
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door ellenvvl
Ook de familie blijft een belangrijke bron van uitgaven en dan vooral de kinderen. Meer nog dan voor onszelf kopen we dure A-merken voor onze kinderen, om hen te verzorgen en de familiebanden aan te halen.
|
Dat heb ik dus nooit goed begrepen! Als er iemand is die weinig om merkkleding geeft is het een kind. En toch willen de ouders voor hun kinderen liever een jasje van Burberry dan van H&M. Waar ze dan vooral NIET in mogen spelen. Zeker nu dat we ons consumptievermogen sterk voelen dalen, zou ik denken dat merkkleding sterk achteruitgeschoven wordt. (Ik bedoel dan voornamelijk de overdreven dure merkkleding.)
Er zijn heel veel winkels met kwalitatief goede kleding, waar je 1/4 van de prijs betaald t.o.v. een of ander duur merk.
Zo hoorde ik eens van vrienden van mijn ouders een verhaal over hun 7-jarig dochtertje. Zij had een mooi rokje zien hangen in de etalage van Wibra en wou er niet over ophouden dat ze dat rokje wou. Zei die moeder tegen mijn ouders: ''Toch niet van de Wibra, wat zullen ze DAN wel niet gaan denken"
Als mijn kind later graag in een broek van de zeeman wil 'rondhossen', dan doet hij/zij dat maar. Wat kan dat kind het nu schelen wat volwassen mensen dan wel niet gaan denken over het financiële welzijn van haar ouders.
*jeetje!*
|