Onderwerp: Gevaar op de baan
Enkele post bekijken
Oud 11th December 2008, 20:17
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User

Ik denk ook dat het probleem niet alleen bij de vrachtwagenchauffeurs ligt. Bestuurders van auto's houden ook vaak geen rekening met vrachtwagens. Bijvoorbeeld nog snel een vrachtwagen willen voorbijsteken net voordat je de afrit moet nemen. Een vrachtwagen kan echter niet zo snel stoppen, waardoor er ook soms ongelukken veroorzaakt worden. Misschien herinneren jullie je die monsterfile nog wel die Nathalia op die manier veroorzaakte.

Verkeerslichten zouden ook veiliger gemaakt moeten worden. Als het oranje wordt kunnen de vrachtwagens bijna niet meer tijdig stoppen als dit is in een zone gebeurt waar je 90 mag rijden. Daarom zou het goed zijn dat het oranje licht eerst een aantal keer flikkert alvorens echt op oranje te springen. Zo kunnen vrachtwagenchauffeurs beter inschatten of ze moeten stoppen of niet.

Natuurlijk begrijp ik de frustraties van degene die elke dag over de snelweg rijden, maar ik denk dat je ook begrip moet hebben voor de chauffeurs. Daarenboven zijn er al snelheidsbeperkingen voor vrachtwagens tot 90 km/u. Vrachtwagens kunnen normaal niet sneller, maar natuurlijk kan er hiermee geknoeit worden.

Er zullen altijd (vrachtwagen)chauffeurs zijn die de straten onveilig maken, maar ik denk dat we toch zelf veel in de hand hebben als het gaat over de veiligheid op de baan. Zo vind ik dat je meer afstand zou moeten bewaren op de snelweg, maar als je dit doet is er toch altijd iemand die invoegt en het is dus moeilijk om altijd afstand te houden.

Hopelijk vinden verkeersdeskundigen oplossingen voor deze problemen, maar ik vrees dat dit nog niet voor direct zal zijn. Tot dan, wees voorzichtig!
Met citaat antwoorden