11th December 2008, 16:28
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
|
|
Ik heb ook last van dat vele verkeer op de Belgische wegen. Ik rij nu wel niet langs de autostrade, maar over mijn route passeren ook heel wat auto’s. Ik sta elke dag in de file. Die file is soms nog erger aangezien chauffeurs die niet op de autostrade in de file willen staan, spontaan mijn route verkiezen. Dit heeft tot gevolg dat sommige dagen het hele verkeer op mijn route werkelijk strop zit. Zonder file rijd ik over het hele traject 20-25 minuten. Terwijl ik nu al 50 minuten vroeger vertrek om op tijd op school aan te komen. Ik rij elke dag over een brug over de autostrade en dan merk ik dat er werkelijk veel vrachtverkeer aanwezig is op onze wegen. Ik heb ook al vele moeilijkheden gehad met die vrachtwagens. Het is moeilijk om hen voorbij te steken en je moet rekening houden met het mogelijke uitzwenken. Het meest onaangename dat ik al heb meegemaakt, is dat er plots een vrachtwagen stopt in een bocht op een baan waar je 70 km per uur mag rijden. Ik wilde de vrachtwagen voorbijsteken, maar ik zag het verkeer van de andere kant niet aankomen. Ondertussen stond er al een hele rij auto’s achter mij. Ik reed dus stilletjes naast de vrachtwagen en dan is het toch wel verschieten wanneer er plots een jeep tegen 70 per uur op je afkomt. Uiteindelijk ben ik er wel voorbij geraakt. Dat is mijn slechte herinnering als chauffeur.
Ik moet Dieter gelijk geven. Vrachtwagenchauffeurs hebben het inderdaad niet gemakkelijk in het verkeer. Met hun grote logge voertuigen kunnen ze het andere verkeer serieus wat last bezorgen, o.a. bij de files en het voorbijsteken. Toch vind ik net als Dieter dat je hen niet te streng mag aanpakken, want zij proberen ook geld te verdienen als iedereen. Zij kunnen er ook niets aan doen dat een vrachtwagen nou net groot en zwaar moet zijn. En dan nog de zogenaamde “dode hoek”, een onheilspellend woord voor de vrachtwagenchauffeurs. Ik kan me inbeelden dat elke vrachtwagenchauffeur met schrik achter het stuur zit bij het nemen van bochten. Gelukkig proberen ze nu met camera’s te voorkomen dat voetgangers en fietsers niet gezien worden door de vrachtwagenchauffeur.
|