Enkele post bekijken
Oud 10th December 2008, 19:35
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User

Ik ben wel akkoord met het feit dat onderwijs meer is dan kennis alleen maar willen ze juist niet in ons onderwijs teveel met punten werken. Volgens mij is het bij de sociale vaardigheden zeker meer belangrijk om naar de evolutie te kijken. Kinderen moeten groeien in de sociale vaardigheden. Dat is volgens mij wel het hoofddoel hieromtrent. Dat scholen nu ook al punten geven op het zelfbeeld van kinderen vind ik echt te ver gaan. Kinderen met een laag zelfbeeld hebben het vaak al moeilijk genoeg hiermee. De scholen zouden deze kinderen hierin moeten helpen en ondersteunen en dit niet door hun zelfbeeld nog meer naar beneden te halen door een ‘slechte score’. Ik vind het echt belachelijk dat hier punten op worden gegeven. Het gaat inderdaad nog over kinderen met een eigen karakter/persoonlijkheid. Je weet niet waarom ze een slecht zelfbeeld hebben of hoe moeilijk ze het wel niet hebben. Het is belangrijker om hier samen met de kinderen aan te werken en hen zo kan zien evolueren dan hen hier punten op te geven!!
Met citaat antwoorden