Enkele post bekijken
Oud 9th December 2008, 23:10
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik dacht ook meteen aan de economische kant van de zaak. Er gaan zeer veel dames hun job verliezen en ergens anders werk moeten zoeken. Velen hebben misschien geen diploma en gaan helemaal niet snel werk vinden. Het is toch ook niet de bedoeling om meer werklozen te hebben? Er zijn trouwens ook vrouwen die er volledig zelf voor gekozen hebben om prostituee te worden. Zoals Jan Van Hoogten al zei, kan men er misschien beter voor zorgen dat prostituees niet meer onder toezicht van een pooier staan, maar meer afhankelijk te werk gaan. De kans is al veel kleiner dat prostituees ongewild deze job beoefenen. Men zou hier dan streng op moeten toekijken en zo vele vrouwen die dit gedwongen doen kunnen helpen.

Daarbij komt dan ook nog eens dat het beroep prostituee ook wel positieve kanten heeft, die men vaak wel eens vergeet. Er zijn nu eenmaal mensen die meer nood hebben aan seks en deze niet altijd vinden. Wanneer er geen prostituees meer zouden zijn, zouden mannen misschien sneller vrouwen verkrachten om aan hun trekken te komen. Is dat dan wat we willen? En ook: hoe zit het met invaliden of mensen met het syndroom van Down? Zij kunnen nu 'geholpen' worden door prostituees terwijl zij anders er misschien alleen maar kunnen van dromen.. Ik heb nog niet zo lang geleden iets gelijkaardigs op tv gezien. Mensen met het syndroom van Down kregen een keer per week de kans om alleen te zijn met een prostituee.

Ik vind het dus geen goed idee om korte metten te maken met de prostitutie, aangezien er ook vele voordelen aan verbonden zijn. Wel is het een goed idee om gedwongen prostitutie tegen te gaan, maar dit moet ook op een andere manier kunnen, zonder prostitutie volledig te bannen.
Met citaat antwoorden