8th December 2008, 21:25
|
|
Administrator
|
|
|
|
'Jongeren willen brandlovers zijn'
'Jongeren willen brandlovers zijn'
Volgens jongerentrendwatcher Maarten Leyts, van het onderzoeksbureau Trendwolves, heeft Blyk alle kansen om te slagen. 'Onderzoek toont aan dat jongeren hun gsm als belangrijkste communicatiemiddel beschouwen. Het is een verlengstuk van hun arm. Door te kunnen bellen en sms'en, bouwen ze hun eigen identiteit op. Het enige probleem is de kostprijs: de overtuigingskracht van Blyk.'
'Jarenlang leefde ook de mythe dat jongeren op hun gsm niet gestoord willen worden door onbekenden, en geen reclame willen ontvangen. Maar dat is niet juist. Merken of brands zijn vandaag dé manier voor jongeren om hun identiteit vorm te geven. Ze zijn bereid om zich daaraan te koppelen, ze willen brandlovers zijn. Blyk biedt daarvoor een ideaal platform', aldus Leyts.
'Het enige waar ik vragen bij heb, is de leeftijdscategorie waarop Blyk mikt', zegt Leyts nog. 'Ik denk dat Blyk de jongeren vanaf 14 jaar al kan aanspreken, en ik twijfel of jongeren van 24 jaar nog op zo'n initiatief zitten te wachten. Voor hen zijn gratis sms'jes niet meer belangrijk, omdat ze de nood niet meer voelen om erbij te horen. Ze hebben al een identiteit: ze hebben werk of wonen samen, en willen niet meer worden lastiggevallen.'
Vrijdag stelt het onderzoeksbureau Trendwolves op een congres in Gent de jongerentrends van 2009 voor, op basis van gesprekken met meer dan 25.000 Europese jongeren. Onder meer de oprichter van Blyk, Antti Öhrling, komt er spreken.
www.blyk.co.uk
www.youthwatching.com
DS, 08-12-2008 (yd)