8th December 2008, 11:12
|
Registered User
|
|
|
|
Eindelijk komt hier verandering in. Vele mensen klagen vaak omdat er zoveel mensen zijn die ‘profiteren van het systeem’. Als je dit hier leest dan kan je bijna begrijpen dat sommige mensen profiteren en bewust werkloos zijn. Waarom zou je ook gaan werken als je daardoor minder inkomen hebt dan door niet te werken. Volgens mij is dit een goede stap om werklozen aan te sporen om te werken. Volgens mij mag er zelfs gezorgd worden voor nog grotere verschillen in het inkomen. Alleen zo kan je werklozen motiveren om te werken. Dan is er ook nog de discussie van bijkomende kosten zoals vervoer, kinderopvang,… Ook hier moet natuurlijk iets aan gedaan worden. Alleen zorgen voor een hoger inkomen door te werken is niet voldoende. Wanneer mensen een hoger inkomen hebben door te werken dan door niet te werken zullen ze al meer gemotiveerd zijn. Maar wanneer de kosten voor kinderopvang, voor vervoer, enz. toch nog te hoog zijn zullen mensen afhaken en niet werken. Dit is best logisch want op die manier houden ze het meeste inkomen over. Volgens mij is deze maatregel al een goed begin, maar zijn er toch nog een aantal zaken die ook verbeterd moeten worden.
|