Enkele post bekijken
Oud 7th December 2008, 16:46
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Helft Amerikaanse volwassenen speelt games

Helft Amerikaanse volwassenen speelt games

Iets meer dan de helft van de volwassenen in de Verenigde Staten speelt videospelletjes. Een op de vijf (21 procent) speelt zelfs dagelijks. Dat blijkt uit een rapport van het Amerikaanse studiecentrum Pew.

Van de tieners zegt 97 procent videospelletjes te spelen. Het percentage daalt met de leeftijd: van de 18- tot 29-jarigen speelt 81 procent; vanaf 65 jaar houdt nog maar 23 procent zich hiermee bezig.

Mannen voelen zich meer aangetrokken tot het spelen van videospelletjes dan vrouwen (55 procent tegenover 50 procent) en mensen uit de stad meer dan mensen van het platteland (56 procent tegenover 47 procent).

Diploma
Wat de sociale klasse en het inkomen betreft, is er bijna geen verschil, maar het diploma heeft wel invloed. Zowat 57 procent van de volwassenen met een diploma hoger onderwijs speelt, tegenover 51 procent die zijn humaniora afmaakte en 40 procent die voordien stopte met studeren.

Mensen die vaak het internet gebruiken, zijn bovendien meer vertrouwd met videospelletjes: 64 procent van de surfers speelt graag, terwijl slechts 20 procent van de niet-surfers zich in hun vrije tijd met videospelletjes bezighouden.

Consoles
De meeste mensen spelen het liefst op hun computer (38 procent). Ongeveer 28 procent verkiest consoles zoals de Xbox, PlayStation of Wii. Zowat 18 procent gebruikt zijn gsm om te spelen en 13 procent speelt op PSP of Gameboy. Van de tieners gebruikt 89 procent een console. (belga/bdr)

Bron: De Morgen, 07/12/08

Kritiek:
Wow! Van deze cijfers schrok ik toch wel even. Ik kan me niet inbeelden dat er zoveel mensen zijn die digitale spelletjes spelen!!
En ook vond ik de link met de studies eigenaardig.
Ik zou denken dat er meer mensen zijn die spelletjes spelen, als ze hun schoolcarrière vroegtijdig stopzetten, dan mensen die verder studeren.
Met citaat antwoorden