17th February 2005, 12:02
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Dat van die standby-modus wou ik ook nog zeggen, bij de standby-modus wordt nog steeds zeer veel energie verbruikt, je kan beter de toestellen gewoon afzetten. Dan duurt het wel wat langer voor ze terug opgestart zijn maar ik denk niet dat dat het probleem zal zijn.
Ik heb idd ook al lang voor mezelf besloten om later zoveel mogelijk op zonne-energie te werken en ook een waterput te "graven". Wij hebben thuis al heel mijn leven zo'n put en dat water smaakt ook gewoon stukken beter.
Dat van die vliegtuig-toestanden wist ik nog niet, niet dat ik snel geneigd ben om ver op reis te gaan, de Ardennen zijn ook mooi :-)
nog enkele tips voor de liefhebbers
- Geen koekjes, wafels ofzo die apart verpakt zijn kopen.
- recycleren !
- nog veel tips ivm auto rijden --> met je raam open of een fietsenrek op het dak verbruik je al gauw meer dan 10% extra energie. zo weinig mogelijk gewicht in je auto, carpoolen wanneer mogelijk natuurlijk.
- gebruikte "mislukte" print-outs als kladpapier gebruiken.
ben er zeker van dat ik er nog meer weet maar ik doe veel van die dingen al zonder bij na te denken en voor mij zijn de meeste ook vanzelfsprekend dus ik kan nu precies niet veel meer vinden.
Een kort surftochtje op het net kan je ongetwijfeld nog massa's tips opleveren dus...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|