Enkele post bekijken
Oud 7th December 2008, 12:07
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User

Ik zal niet beweren dat het gemakkelijk is om te stoppen met roken, maar het is niet onmogelijk. Daarnaast vind ik de voorstellen van mevrouw Onkelinx al een goede aanzet, maar het is zeker niet voldoende.

Volgens mij moeten we er eerst voor zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen beginnen te roken. Daarom vind ik het voorstel om roken op café te verbieden goed. Ik ken een aantal mensen die enkel roken op café omdat ze het zogezegd vervelend vinden om niets in hun hand te hebben. Dit is een categorie van mensen die volgens mij zullen stoppen met roken als het rookverbod erdoor komt en zulke mensen zullen niet beginnen met roken als ze niet mogen roken op café.

Roken op café verbieden heeft ook nog andere voordelen. Niet-rokers kunnen ook rustig op café gaan zonder dat rook hen hindert en je kledij stinkt niet naar de rook. Voor cafébazen zal dit in het begin de omzet doen dalen, maar zoals Bas zegt moeten we dit bekijken op lange termijn.

Zoals ik al zei is stoppen met roken niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk. Ik denk dat er toch genoeg manieren bestaan die je kunnen helpen om te stoppen met roken en de beste motivatie is toch je gezondheid. Er zullen wel mensen zijn die beseffen wat roken met je gezondheid doet, zoals jij Kizzy, maar er zijn volgens mij ook veel mensen die de ernst van de situatie niet begrijpen. Er zijn mensen die denken dat de negatieve effecten van roken overroepen worden en voor deze mensen helpen de campagnes misschien wel.

Voor de rokers die wel beseffen wat ze met hun lichaam doen kan ik alleen maar hopen dat ze ooit toch de wil en het doorzettingsvermogen vinden om te stoppen. Ik ken veel mensen die hun verslaving toch hebben overwonnen, dus onmogelijk is het niet.
Met citaat antwoorden