Enkele post bekijken
Oud 5th December 2008, 13:27
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User

Een oplossing hiervoor is te beginnen met een algemeen rookverbod in de café's door te drukken en er in een later stadium voor te zorgen dat dit rookverbod wordt gerespecteerd. In het begin zullen de verschillende café's hun omzet lichtjes zien dalen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit op lange termijn geen effect heeft op de winst/verlies van een café. Een goeddraaiend café zal goed blijven draaien. Enkel de echte dorpscafé's die het moeten hebben van hun stamklanten met daarbij een frisse pint en een sigaretje of sigaarke zullen hiervan hinder ondervinden, maar ook na verloop van tijd zullen deze klanten gerust buiten willen gaan staan om hun lekker sigaretje te roken of zullen ze in het beste geval stoppen.

De meeste jongeren beginnen te roken doordat vrienden dit ook al doen, maar als er een algemeen rookverbod in café's komt, zal minder en minder jeugd beginnen te roken en dit zal zich verderzetten naar de toekomst toe. De mensen op oudere leeftijd zullen in mindere mate stoppen door dit rookverbod, maar het is belangrijk dat we ons richten op de jeugd en de toekomstige jeugd, ... Ik ben ervan overtuigd dat dit rookverbod een effect heeft op de jeugd en hierdoor zal er in de toekomst minder en minder gerookt worden. We moeten de resultaten van dit project in mijn ogen vooral op lange termijn zien.
Met citaat antwoorden