4th December 2008, 02:08
|
|
Administrator
|
|
|
|
Kardinaal stuurt theoloog voortijdig naar huis
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Volgens Jef Roos, de voorzitter van de raad van bestuur, was het 'geen gemakkelijke, maar een moedige beslissing'.
|
Moedig??
Ik heb de stellige indruk na het lezen van het artikel dat heel deze zaak de KU Leuven meer kwaad dan goed doet, te beginnen bij heel het PR-aspect (betere titel voor ochtendkrant: "Uitstraling KU Leuven bereikt diepvriestemperatuur", of zoiets).
En wat is de impliciete boodschap achter deze farce? Dat Oosterlinck met zijn managerskliek in de Associatie het laken NOG meer naar zich toe kan trekken??!
Ongelooflijk daarbij dat de kardinaal(!) als hoofd van de Inrichtende Macht een theoloog als rector voortijdig naar huis stuurt... Ouderdom? Een vlaag van zinsverbijstering? Of zich simpelweg laten rollen? Dit kondigt echt wel de laatste dagen aan van de 'K' in de KU Leuven... (Mss nog een betere krantentitel: "Kardinaal stuurt theoloog als rector voortijdig naar huis")
In plaats van een manager ŕ la Oosterlinck en consoorten heeft Leuven veel meer behoefte aan 'een goed mens' (sic!), die heel de zaak kan inspireren met een echte visie, op onderwijs, op onderzoek, en op de maatschappij als dusdanig! En mss was Vervenne op dat vlak wel iets te 'soft', het verhoopte managerstype als hoofd van een instituut als de KUL kunnen we echt wel missen als kiespijn - mijn gedacht, 'fin, niet alleen het mijne klaarblijkelijk: 13 voor, elf tegen... waar blijft 'hetzelfde zeel' binnen onze Alma Mater?!
De Somer, ik mis je!!