3rd December 2008, 14:31
|
Registered User
|
|
|
|
Mijne kleine wordt ook een voetballerke bij Anderlecht en presteren maar...
Ik ben zelf voetbaltrainer van de preminiemen van Gierle en ik weet hoe vervelend ouders kunnen zijn. Het probleem van ouders, in mijn ogen, is het feit dat ouders te vaak gericht zijn op hun eigen kind. Hierbij vergeten zij het plezier dat het kind aan de sport moet beleven. Enkel de goede passes en de doelpunten van hun kind tellen.
Uiteraard wil ik niet alle ouders over dezelfde kam scheren. Er zijn ook ouders die hun kind wel vrijlaten op het veld en er niet echt mee inzitten of hun kind nu de beste of de mindere van de ploeg is.
De echte goede voetballers komen toch pas boven op de leeftijd rond 16 jaar. Op dat moment beginnen pubers kennis te maken met uitgaan, vrienden, alcohol, sigaretten, ... En op deze leeftijd speelt de rol van de ouders minder en minder een rol, omdat de jongeren denken zelfstandig te zijn. De goede voetballertjes van vier ŕ vijf jaar, zijn nu misschien al lang gestopt. De mindere van vroeger zijn nu op weg naar een verdienstelijke voetballer in de nationale afdelingen.
Een goede raad voor de ouders: laat je kind in de beginjaren vrij en plezier maken en als het op latere leeftijd toch een goede voetballer zou zijn, mag je er gerust achterzitten.
|