Kinepolis is duur, te duur oké, daar ben ik het zeker mee eens. Maar misschien moeten we gewoon eens verder denken waarom ze zo duur zijn geworden. Hier volgt mijn analyse
![Wink](images/smilies/wink.gif)
:
1) De muziekindustrie draait niet meer goed, gevolg --> het wordt duurder om een CD'tje te kopen. Hoe komt het dat de muziekindustrie niet meer draait? : Het internet --> downloaden!
Dat is bij de filmindustrie juist hetzelfde. Elke film is al van het net te halen nog vóór ze in de zalen verschijnen.
2) Digitale TV... Mensen schaffen dit aan, het kost veel geld om het aan te schaffen, maar je hebt er veel mogelijkheden mee. Je kan films en programma's opnemen, huren ... Omdat mensen daar al veel geld in steken denk ik dat ze de cinema als eerste gaan laten vallen. En ze denken dan wel: die film kunnen we binnenkort wel digitaal huren, dus gaan we niet naar de cinema. En omdat dus de bevolking bij de cinema daalt, gaan hun prijzen stijgen.
Niet logisch, hun prijzen zouden juist aantrekkelijker moeten worden. Maar ik geloof dat dit binnenkort wel zal gebeuren. Ik zag deze week nog dat het weer duurder was geworden, maar dat kan zo niet blijven duren. En inderdaad ook de catering errond is belachelijk duur.
Alhoewel het wel nog steeds redelijk druk blijft in de cinema en mensen het misschien toch niet zo snel zullen 'laten', staat de cinema als luxeproduct wel recht tegenover de financiële crisis van het moment.
Het feit dat het dan wel nog druk blijft in de cinema, is wel een teken dat de mensen dat geld er nog aan willen geven. En ik denk dat Kinepolis ook wel zo zal reageren. Zolang mensen dus blijven komen, zullen hun prijzen niet te snel dalen, maar de vraag is dan: 'Hoelang gaat de cinema nog zoveel volk trekken?'
Ik vind het in elk geval wel al goed dat er aan de alarmbel is getrokken, misschien zal kinepolis er wel iets aan doen dan, alhoewel ik toch denk van niet. Zolang hun 'cijfers' er niet te hard onder lijden...