Enkele post bekijken
Oud 16th February 2005, 12:21
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
En ik dacht ook dat de kraan toedraaien tijdens het tanden poetsen alleen maar hielp tegen de verspilling van water..
dat is eigenlijk ook zo maar indirect hangt dit allemaal samen met het milieu. Meer water verbruiken tijdens het tanden poetsen is meer water dat gezuiverd moet worden en is daardoor meer verbruik bij de waterzuiveringsinstallaties om maar een voorbeeldje te geven.
Barst zal ook nog wel reageren maar aangezien ik hier zelf ook hard mee bezig ben ga ik mijn bijdrage ook al leveren.
Het zit idd in kleine dingen zoals bijv. systematisch het licht uitdoen als je niet meer in die bepaalde kamer moet zijn, als de verwarming opstaat niet alle deuren open laten staan, de ijskast zo weinig mogelijk opendoen en als je het dan toch doet (wat uiteindelijk onvermijdelijk is) zo kort mogelijk, geen bussen haarlak in je haar spuiten om het toch maar in vorm te krijgen, gerecycleerd papier gebruiken, de WC niet doortrekken als je enkel hebt moeten "pissen".
Dit laatste klinkt mss wat "vies" maar als je telkens 10L water gaat verspillen omdat anders je WC wat gaat ruiken ben je verkeerd bezig. Ik vind het daarom ook stom dat zelfs op de urinoirs in scholen staat "Doortrekken"...
Ik kan zo nog wel even blijven doorgaan maar mss nog even iets voor de bezitters van een auto
rijd steeds in een zo hoog mogelijke versnelling zo verbruik je minder benzzine (nog goed voor je portemonnee ook), 110km/u rijden ipv 120 geeft al een benzineverbruikvermindering van 20% ! ! !
Het motto "als je moet remmen ging je te snel" is mss wat extreem maar zeker het toepassen waard ==> als je de lichten nadert als ze op rood staan kan je al vele meters op voorhand je gaspedaal loslaten en als je je wagen dan in versnelling laat staan verbruik je op dat moment NIETS , je moet dit maar eens proberen...

Denk er zelf ook maar eens over na , je zult ongetwijfeld nog vele "trucjes" vinden.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden