Enkele post bekijken
  #1  
Oud 29th November 2008, 15:09
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
75% van Antwerpse fietspaden niet in orde

Amper 25 procent van de fietspaden in Antwerpen krijgt een voldoende van de Fietsersbond. Die onderwierp alle fietspaden en hun ondergrond aan een test. De bond reed met een trillingsmeter over 90 kilometer van de fietspaden in Antwerpen. De resultaten van het onderzoek zijn teleurstellend.
- 25 procent van de Antwerpse fietspaden slaagde in de comforttest.
- 75 procent van de fietspaden uit asfalt kreeg een voldoende.
- 20 procent van de betegelde fietspaden was in orde.
600 kilometer per jaar
“Een straat word vaker heraangelegd dan een fietspad”, zegt Tom Vander Elst van de Fietsersbond. “Toch willen we de stad niet jennen. Wij willen helpen om elke heraanleg te toetsen op fietsvriendelijkheid. Dat is nuttig, want de Vlaming legt 600 kilometer per jaar met de fiets af.”

Bron :
www.gva.be
29 november 2008

Reactie :

Ik denk dat we allemaal wel ondervinden dat onze fietspaden vaak in een hele slecht staat verkeren. Als je onze fietspaden vergelijkt met die van buurlanden merk je een groot verschil. Neem nu bijvoorbeeld Nederland. Daar zijn de fietspaden naar mijn mening echt heel goed. Ze zijn er overal (zo zal je er bijna nooit gewoon op de baan moeten rijden omdat het fietspad plots stopt), ze zijn breed ( bij ons kan je soms amper alleen op een fietspas rijden), ze zijn in goede staat, ze vallen heel goed op qua kleur,… Ik vind dus ook dat er hier in België iets aan gedaan moet worden. De fietspaden die de laatste jaren nieuw zijn aangelegd zijn reeds veel beter, maar toch kan het op vele plaatsen nog beter. Tot slot is de veiligheid voor fietsers heel belangrijk, ongevallen met fietsers gebeuren nog veel te vaak en kunnen door de aanleg van betere fietspaden volgens mij vermeden worden.
Met citaat antwoorden