27th November 2008, 19:55
|
|
Registered User
|
|
|
|
Nederlander schopte hond dood voor ogen van kind
In Rotterdam heeft een 34-jarige Nederlander zes maanden cel gekregen voor het doodschoppen van een negen maanden oude herdershond. De hond Chico werd door de man meerdere malen hard geschopt en met een riem de trap op gesleept.
Geweld
De man was op 30 augustus met de 12-jarige zoon van een bekende mee naar huis gelopen. Toen Chico niet de trap op wilde lopen, werd de man kwaad en schopte de hond tegen de kop en de buik. Ook zou de man het dier aan zijn riem de trap op hebben gesleept. De hond begon daarna te schuimbekken en te stuiptrekken.
Al eerder veroordeeld
De politierechter hield bij het oordeel rekening met het feit dat de man al veroordeeld is voor meerdere geweldsdelicten. Ook de grote maatschappelijke verontwaardiging die het incident veroorzaakte en het feit dat de gebeurtenis een traumatische ervaring was voor de 12-jarige jongen, weegde door bij het oordeel, aldus de rechtbank. (anp/gb)
27/11/08 18u27
Bron: Het Laatste Nieuws Online ( www.hln.be)
Mijn reactie:
Ik vind dit gewoonweg ziek! Het is niet meer dan normaal dat deze man gestraft wordt! Zijn zoon heeft dit beeld nu voor zijn hele leven voor ogen. Je zou echt voor minder getraumatiseerd zijn! Ik ben echt radicaal tegen dierenmishandeling, net zoals zovele anderen, van zulk nieuws word ik gewoon droevig. Ik begrijp niet hoe je zoiets kan doen? Als je een dier in huis haalt dan moet je de verantwoordelijkheid dragen. Een dier is een dier en het is dan ook normaal dat een hond bijvoorbeeld de trap eens niet op wilt. Je moet de hond daarvoor toch niet schoppen en met een riem verder trekken?!! Ik hoop dat deze man nooit nog dieren in huis mag halen en dat er een gepaste straf volgt. Ik weet dat deze dingen wel vaker gebeuren en dat dierenmishandeling nooit voorgoed kan verdwijnen, maar ik hoop toch dat door strenge straffen het aantal gevallen van dierenmishandeling sterk geminimaliseerd kan worden.
|