27th November 2008, 15:01
|
Registered User
|
|
|
|
Om te beginnen is Brussel de hoofdstad van Europa en dus loopt de grootstad al wel langer dan vandaag de kans om het doelwit te worden van een aanslag (groot of klein, met of zonder bommen,...). Dat lijkt me imo 'logisch' in die zin dat in onze grootstad vele belangrijke Europese zaken e.d. worden geregeld, waar natuurlijk niet iedereen mee akkoord zal zijn en dan kunnen er enkele 'paljassen' zijn die hun problemen trachten op te lossen met bommen of iets dergelijks. Ben ik dan bang dat er een aanslag gepleegd zal worden in Brussel? Moeilijke vraag als je't mij vraagt! Ik zal heus niet op de tippen van mijn tenen lopen om toch maar niet in 1000 stukjes gebombardeerd te worden (zeker niet omdat ik zelf niet in Brussel moet zijn), maar echt gerust ben ik niet aangezien mijn moeder zich elke dag naar Brussel moet begeven. Het speelt zich niet elke 5 minuten af in mijn hoofd, maar ik ben me er wel van bewust dat het ooit misschien kan gebeuren...
In de videoboodschap wordt echter gezegd dat de aanslag zich overal in België kan voordoen. Dit maakt de boodschap persoonlijk gericht naar België en haar Belgische inwoners. Ben ik dan bang dat de aanslagen zich overal kunnen voordoen, ook ergens waar ikzelf ben of kan zijn op die moment? Ook hier weer ga ik heus niet constant op de tippen van mijn tenen lopen om geen aanslag mee te maken. Wederom: het kan altijd voorkomen en daar moet je je wel van bewust zijn.
Dan kunnen we het ook nog hebben over de situatie van De Crem... Heeft hij een fout gemaakt door de F-16's naar Afghanistan te sturen? Als hij dat niet had gedaan, waren de NAVO of de VS er niet gelukkig mee. Hij heeft het nu wel gedaan, maar nu zijn de terroristen (?) er niet gelukkig mee. Met zulke 'als-dan'situaties zijn we niet veel... Er zal altijd een ontevreden partij zijn. De ene partij zal het proberen op te lossen met conversaties en onderhandelen, de ander gaat misschien dreigen met aanslagen of er zelfs enkele plegen. Probeer dan maar een beslissing te nemen zoals De Crem gedaan heeft. Chapeau voor hem, ik zou zulke verantwoordelijkheden zelf niet willen (of zelfs niet kunnen) nemen (en dan heb ik het niet enkel over deze beslissing).
Tot slot hebben we nog onze terroristen... Jah, ze lijken echt. Maar of ze dat effectief zijn blijft voor ons een vraag, voor hen een weet. Er bestaat nog steeds een kans dat het enkele flauwe grapjassen zijn en laat ons dat dan hopen. Zo is heel 'den Belgique' weer gerust en kunnen de onderdanen van Koning Albert II weer op hun beide oortjes slapen...!
|