Onderwerp: Belg eet meer vlees
Enkele post bekijken
Oud 26th November 2008, 01:42
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Citaat:
Orgineel gepost door jonas.de.ceulaer
Ik heb nog een ander voorbeeld. Een vriend van mij was 5 jaar lang vegetariër. Ongeveer 6 maanden geleden is hier verandering in gekomen. Hij kampte namelijk met een groot probleem. Hij was nogal mager en was daardoor niet supergezond. Hij was ook nogal snel moe, desondanks dat hij aan sport deed. Hij moest van zijn dokter dringend vlees gaan eten. Hij zou dan veel beter worden. Zijn lichaam was namelijk niet meteen geschikt om vegetariër te zijn. Hij had de eiwitten die je uit vlees verkrijgt echt nodig om goed te functioneren. Ondertussen voelt hij zich al heel wat fitter Sommige mensen kunnen dus perfect vegetariër zijn en een goede gezondheid hebben, omdat hun lichaam het toelaat. Bij mijn vriend was dat niet het geval

Ik ben ook vegetariër en eiwitten missen uit vlees is volgens mijn dokter ZEVER! Je eet zo veel andere producten waaruit je je eiwitten haalt. Het enige wat je mist is folium (of foliumzuur ofzoiets) en hier moet je pilletjes voor innemen, ik weiger deze te nemen en ik ben nog steeds gezond. Als vegetariër is het gewoon belangrijk om een goed vervangende maaltijd te voorzien en als je hierin slaagt, zou er geen probleem mogen zijn. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, maar ik geloof mijn dokter!

Bovendien besef ik ook dat te veel mensen denken 'ach, als ik het alleen doe, help ik de wereld ook niet verder'. ERgens begrijp ik hen ook, maar als iedereen zo denkt, zal er nooit iets veranderen.
Met citaat antwoorden