![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
25th November 2008, 14:28
|
Registered User
|
|
|
|
Als dit een grap is, is dit werkelijk echt ziekelijk zoals in het artikel al wordt aangehaald. Ik kreeg gisteren een hysterische sms van een vriendin: "Evelien zet het nieuws op!" dus ik zet het nieuws op en ik moet toegeven dat ik echt wel bang ben als ik dan terugdenk aan 11 september en de aanslagen in Spanje. Ik kan bijna niet bevatten wat voor een crisis er zou heersen in ons land. Als er een aanslag zou gepleegd worden is het sowieso in een drukke stad zoals Brussel, Antwerpen, Leuven, Gent,... Eender welke stad met een dichte/ hoge bevolkingsgraad en dan waarschijnlijk een stad met een hoge economische activiteit. Mijn bangheid is dus niet voor mijn eigen veiligheid maar voor mijn vrienden die in Antwerpen, Leuven of Brussel studeren en voor mijn vriend die in Gent studeert. Ik meen mij tevens te herinneren uit de geschiedenislessen van het middelbaar dat België een neutraal land is en dat een neutraal land niet mag aangevallen worden of mag aanvallen (wat de Duitsers tijdens WOII wel geschonden hebben maar soit) tenzij om zichzelf te verdedigen. Dus aangezien Afghanistan geen rechtstreekse of onmiddellijke bedreiging is voor ons dus ik redeneer dan dat het eigenlijk tegen onze wet is om daar vliegtuigen daar F-16's naar toe te sturen. Of is dat compleet verkeerd gedacht van mij?
|