24th November 2008, 23:20
|
jan
|
|
|
|
goedkoop en relaxerend !
Nice! Met een auto echt zuinig rijden is niet zo eenvoudig vind ik persoonlijk. Niet dat ik een zware voet heb ofzo maar toch. Als ik de digitale verbruiksmeter constant in het oog houdt dan merk je pas hoe zuinig je reeds kan rijden met moderne wagens. Je trekt dan wel steeds op als een slak, maar je zou er van verschieten hoeveel kilometers je dan meer kan doen met dezelfde naftbak!
Als ik zo gemiddeld kijk naar de laatste keren dat ik mijn naftbak vol tankte en leeg reed kan denk ik dat het wel tot 150 km kan verschillen als je in plaats van gewoon te rijden echt let op zuinig rijden. Zuinig rijden houdt dan ook in ver op voorhand kijken wanneer er een verkeerslicht brand en dan reeds laten uitbollen, soms echt ver zelfs. Je kan de tijd toch niet voorlopen. Als je trouwens kijkt hoeveel mensen er tegenwoordig gestresseerd in de auto zitten kan deze uitvinden alleen maar zorgen voor meer rust bij deze mensen. Als je er bovenop dan nog zuiniger mee rijdt lijkt mij dit schitterend! Misschien zou men zelfs een stand kunnen maken om gewoon de zuinigste modus te kiezen door de auto zelf. Alleen de juiste eindsnelheid instellen en klaar, dat zou mooi zijn!
Misschien bestaat dit al in automatische auto's?
Weten de autokenners hier misschien meer van?
|