Enkele post bekijken
Oud 24th November 2008, 22:55
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé

Ik veronderstel dat de video één grote flauwe grap is, want hij zou keurig Nederlands ondertiteld zijn (wat ik op zich al raar vind). De video is naar mijn mening dus in België opgenomen. Ik neem aan dat de terroristen in Afghanistan/Irak geen Nederlands kennen.
Daarnaast lijkt het er mij op dat de muziek in de video bedoeld is om de stem van de middelste persoon (en dus de echte boodschap van de *oorspronkelijke* video) te vervangen.
Bovendien is de video enkel naar Vlaamse zenders gestuurd is.
Maar stel je voor dat deze boodschap toch echt is. Dan stel ik mij de vraag waarom ze België er uit kiezen? Gewoon om die enkele F16’s die België in Afghanistan heeft ingezet, bij eerder vredige tussenkomsten en ter bevoorrading en eventuele verdediging van Europese en Amerikaanse grondtroepen? Er zijn andere landen die heviger meedoen met de oorlog. Hopelijk trekt ‘De Crem’ zijn troepen en F16's weg. Ook al zou't een flauwe grap zijn, je kan met fundamentalistische moslims beter geen problemen hebben. Geen risico’s nemen… Voorkomen is dus beter dan genezen.

Wat ik al wel zeker weet is dat het volgend jaar verkiezingen zijn… en er is zeker één partij die voordeel zou hebben bij een dergelijke video...

Daarbij... als ik hier zo de reacties lees: Er is inderdaad altijd terreurdreiging voor België aangezien een aantal zetels hier gevestigd zijn, maar waarom dan alleen België aandoen, als er ook Nederlandse troepen zich in Afghanistan bevinden en ook in Den Haag mondiale zetels gevestigd zijn.
En ook: zij die nu schrik hebben... gaan jullie bij het zien van elke moslim met een boerka nu ook denken aan een zelfmoordterrorist?
Tip: Ga dan zeker niet meer de stad in, voor je eigen bestwil, maar ook voor zij die een andere cultuur en een ander geloof belijden.
Volgens mij leidt zulke schrikreacties en dergelijke filmpjes enkel en alleen tot verrechtsing van onze hedendaagse maatschappij.
Met citaat antwoorden