Enkele post bekijken
Oud 24th November 2008, 14:47
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User

Toen ik het begin van dit artikel las dacht ik ook meteen dat de ouders toch nooit of zelden hun moedertaal gaan laten...
Het idee van Evy dan om de kinderen de taalcursus te laten volgen en hier exaam van af te nemen en op basis van die resultaten hun al dan niet hun studies te laten verderzetten met een extra cursus Nederlands vind ik nog lang niet zo slecht... Zo zouden ze inderdaad hun achterstand op school kunnen inhalen.

Voor de ouders moet natuurlijk ook een oplossing gezocht worden want ik ken genoeg allochtonen die in Vlaamse steden verblijven en geen woord Vlaams spreken!! (Geen pleidooi voor de kwestie Vlaanderen-Wallonië, enkel een taalkundige vaststelling). Onlangs ging ik winkelen in het Kruidvat in Mechelen en daar stond een allochtone dame achter de balie die mij niet verstond toen ik vroeg wat een bepaald artikel koste... Sorry hoor, maar dat vond ik er wel over gaan...

Taalcursus voor ouders van allochtone afkomst? JA!! Maar niet voor de reden dat ze dan Nederlands zouden spreken tegen hun kinderen.
Met citaat antwoorden