Enkele post bekijken
Oud 24th November 2008, 12:26
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Ik vind het op zich geen slecht idee om allochtonen een cursus Nederlands te laten volgen. Op deze manier zullen ze beter kunnen functioneren in de maatschappij. Bovendien doen ze ook moeite om het Nederlands onder de knie te krijgen. Ze zullen hierdoor minder 'profiteurs' genoemd worden. Anderzijds denk ik inderdaad dat het weinig zal uithalen. Een taal die je maar half kent, ga je niet zo vaak gebruiken. Thuis zullen ze namelijk hun moedertaal spreken, wat ik vanzelfsprekend vind. We kunnen alleen maar proberen hen zo'n cursus aan te bieden.

Daarom denk ik dat het een goed idee zou zijn om allochtone kinderen een cursus te laten volgen, en hen hier een examen van laten doen. Als ze hierop geslaagd zijn, mogen ze hun studies verderzetten. Zoniet, moeten we ze verplichten een extra cursus te volgen. Op deze manier zal het voor ons gemakkelijker zijn om les te geven. Bovendien zullen die kinderen beter kunnen volgen op school, wat hun achterstand verkleind.
Daarnaast, is inderdaad stimulering van de ouders ook van belang. Ook zij zouden een cursus moeten volgen. Op deze manier zullen ze zich beter kunnen behelpen in de maatschappij.
Met citaat antwoorden