Enkele post bekijken
Oud 21st November 2008, 15:34
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan

Vreemd gegeven toch, die prostitutie! Langs de ene kant denk ik bij het lezen van dit artikel direct aan economische kant van de zaak en dan lijkt het mij echt onredelijk van zulke dingen voor te stellen. Je neemt immers een heleboel dames hun broodwinning weg, stel dat je dit erdoor krijgt en dan ook nog eens het hele zaakje kunt controleren. Natuurlijk zal dit nooit lukken en zullen mensen die met deze dingen bezig zoals bij "matrouskas" nooit weg te krijgen zijn. Als je nu hoort in telefacts hoe sekstoerisme een handel op zich is in onze maatschappij zal je dus met hele andere maatregelen op de proppen moeten komen wil je dit zaakje aanpakken.

Misschien moet men eerder denken aan een vergemakkelijking van het "prostituee zijn." Zo kunnen prostituees hun werk misschien meer zelf in handen gaan nemen in plaats van afhankelijk te moeten zijn van een pooier.
Ik weet wel dat een heleboel vrouwen gedwongen in de prostitutie zitten en dus waarschijnlijk absoluut nooit gewild hebben dat ze ooit zouden seksen om hun brood mee te verdienen. Ze zullen dan ook nooit zomaar weg geraken bij de pooier en zo blijft de misérie natuurlijk duren.

Langs de andere kant zijn er natuurlijk ook vrouwen die bewust hun lichaam gebruiken als lucratief zaakje en zo een extra cent verdienen om bijvoorbeeld hun studies te betalen of weet ik wat nog allemaal... Wat er daar in het zwart gebeurt heeft nu waarschijnlijk niet echt te maken met de problematiek die men wil aanpakken. Wat het echter wel toont is wat onze maatschappij tegenwoordig is: een door seks geobsedeerde ruimte waarin mensen die dus niet simpelweg ertoe komen seks te hebben zich misschien echt gaan voelen alsof ze iets missen in hun leven en dan is prostitutie natuurlijk een mogelijkheid... Of het dan goed of slecht is daar kan je natuurlijk weer over uitwijden maar volgens mij is het in sommige gevallen te beschrijven als "gedwongen door onze samenleving!"
Met citaat antwoorden