Enkele post bekijken
Oud 20th November 2008, 15:50
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door kevin pluym
Ik merk hier dat je verwondert bent over het optreden van piraten. Je schrijft dit zelfs toe aan de economische crisis. Hier wil ik toch wel even op zeggen dat piraterij nooit is uitgestorven. Alleen de laatste tijd zijn ze plots actiever geworden. Op het nieuws ging het daarnet nog over. Daar werd gezegd dat de piraten enkele jaren terug eerder pubers waren die met een kalaschnikof in de hand probeerden aan boord van een schip te komen. Nu zou de piraterij echter door de maffia georganiseerd worden vandaar de grotere buit en intensiteit.

Ik moet Kevin volledig bijtreden. Piraterij is nooit verdwenen! Er zijn overigens zones in de wereld (o.a. Bermuda driehoek) waar dit schering en inslag is. Ook in dergelijke zones zijn piraten geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken daar zij moorden voor 10 dollar!!! (Goede vriend van mij is officier op de lange omvaart) Dit komt wel minder vaak in het nieuws omdat hun inpakt op de wereldeconomie gering is. Als de olieleveringen voor het Westen in het gedrang komen dan wordt dit natuurlijk 'hot news' Nog maar eens het bewijs dat wij (media) enkel geďnteresseerd zijn als onze eigen behoeftes onder druk komen te staan.
Met citaat antwoorden