20th November 2008, 13:54
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het ook een heel goed idee van de minister van Landbouw van de EU. Er wordt in Europa inderdaad al veel meer aandacht geschonken aan het toegenomen overgewicht bij kinderen. Het initiatief van het gratis fruit vind ik echt heel goed maar ik denk dat er hierbij dan nog wel extra maatregelen nodig zijn in verband met voedsel. Zo zijn er nog steeds op de scholen frisdrankautomaten. In frisdrank zitten vele suikers die ongezond zijn. Ik vind dat scholen dit zeker mogen verbieden. Zo verdwijnt de aantrekkelijkheid om dit te drinken. Wat kinderen thuis drinken, daar heb je geen vat op maar in de school kan je er wel mee op toezien. Zo zou ik ook frisdrank van thuis verbieden. Misschien lijkt dit op het eerste zich geen goede maatregel omdat je dit gaat verbieden maar volgens mij kan het echt wel bijdragen tot een gezondere eetgewoonte. Hierbij denk ik wel dat het belangrijk is om de kinderen goed in te lichten over een gezonde eet- en levensstijl. Als ze op de hoogte zijn van de gevolgen en van zaken die helpen om gezonder te eten en leven zullen ze hier meer aandacht voor hebben.
|