19th November 2008, 20:31
|
Registered User
|
|
|
|
Niet akkoord
Citaat:
Orgineel gepost door jan van hoogten
Mannen meer betalen vind ik alleszins geen slecht idee! Van een man weet je toch met iets meer zekerheid wat je er aan hebt. Als je een jonge vrouw aanneemt en ze is 2 jaar later zwanger kan het zijn dat je een aantal jaren met problemen zit omwille van haar afwezigheid!
|
Als ik dit zo lees dan ben ik hier ook resoluut tegen! Waarom zouden mannen meer betaald moeten worden?! Oké wij vrouwen kunnen zwanger zijn en dan afwezig zijn op school. En ja het is dan niet zo gemakkelijk om een interim te vinden. Maar ik kan mij nog steeds een leerkracht wiskunde herinneren die last had van evenwichtsstoringen (dezelfde symptomen die een vrouw heeft op het moment dat ze zwanger is!) en hij bleef ook 3 van de 5 dagen meestal thuis. Dus je ziet dat niet alleen vrouwen een lange tijd afwezig kunnen zijn, ook mannen kunnen gedurende een lange tijd afwezig zijn.
Het wil niet zeggen dat je als vrouwelijke leerkracht "aantal jaren" afwezig gaat zijn na de geboorte van je kind, tegenwoordig wordt de term "vaderschapsverlof" ook gebruikt in de maatschappij. Het is dus niet altijd zozeer dat de vrouw thuisblijft, ook mannen kunnen nu thuisblijven.
Kortom ik vind niet dat men meer zou betaald moeten worden, gewoon om het feit dat vrouwen "eventueel meer afwezig zouden zijn"...
|