Enkele post bekijken
Oud 19th November 2008, 15:10
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik denk dat het niet gaat om 'gewone' love handles, maar eerder een al iets uitgebreidere vorm (breder dus..)
Ze plakken er namelijk een maat op... Als een normale man een taille van 80 cm heeft, dan is een man met een taille van 119 cm wel breed hé.. Zo ook voor het voorbeeld van de vrouwen natuurlijk.
Het is alleen niet helemaal correct om dit zo te veralgemenen, want elke lichaamsbouw op zich is toch verschillend?! Een stom voorbeeldje misschien, maar mijn polsen zijn breder dan die van mijn vriend... Terwijl we beiden een 'normaal' figuur hebben, in vergelijking met wat er op onze wereldbol rondloopt... (waar trek je de grens van normaal, da's misschien een betere vraag.)
Ik vind het percentage dat ze vermelden wel angstaanjagend... Dat elke 5 cm extra omtrek de kans op vervroegde dood doet stijgen met 13 tot 17%!!?
Ik stel me er toch vragen bij. Als je hun voorbeeldje bekijkt, dan loopt de man met 119cm taille omtrek dubbel zoveel risico om vervroegd te sterven dan een man met taille 80 cm. Nu is het verschil hier tussen 39 cm en dus ongeveer 8x die 5 cm waarover ze spreken. De man met taille 119 cm heeft dus 104 tot 136 % meer kans op vervroegde dood..?
Of trek ik hier foute conclusies?
Met citaat antwoorden