19th November 2008, 12:14
|
jan
|
|
|
|
vreemd gegeven
Aansluiting bij de leefwereld en concretisering van lesinhouden is altijd goed voor leerlingen dus dit zal zeker een goed initiatief zijn. Misschien is het ook een goede aanzet om iets aan te leren in verband met het gevaar van kansspelen. Renbanen en paarden dat gaat toch steeds gepaard met gokken en dus ook het eventueel in de val gelokt worden door "geldwinst", wat vaak uitdraaid in geldverlies!
Ik heb de website even bestudeerd en het ziet er wel echt degelijk uit. Spijtig dat alles in het Engels is natuurlijk.
Wat ik vooral vreemd vind is het gegeven dat het de paardenraciindustrie is die met zoiets afkomt? Ik zie dat ze hier promotie willen voeren voor hun sector maar wat is de bedoeling hiervan? Ik ben niet echt vertrouwd met raceindustrie maar de link met school zie ik toch niet echt direct? Raceindusrie doet mij direct denken aan gokken en dat lijkt mij niet echt een opvoedkundig thema in scholen? Langs de andere kant is het misschien wel heel betrokkenheidsverhogend?
Komen ze zomaar op de proppen met dit initiatief of zit er één of andere instantie achter dit project?
|