Enkele post bekijken
Oud 19th November 2008, 10:00
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Als ze de openingsvraag uit het artikel aan mij zouden stellen zou ik zeker en vast ook antwoorden 'werken om te leven'. Het enige dat er voor zorgt dat ik toch nog vrij veel tijd in mijn werk steek, is omdat ik in het onderwijs staat en ik het als mijn plicht en verantwoordelijkheid zie om mijn lessen zo interessant en uitgebalanceerd mogelijk te maken. Het is tenslotte de toekomst van je leerlingen waar je mee 'aan het spelen' bent.
Maar afgezien daarvan: geef mij maar vrije tijd.

Vroeger moesten de mensen veel werken enkel en alleen om te zorgen dat er brood op de plank kwam, maar dat is tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Ik ben meer dan bereid om aan luxe in te boeten als dat mij meer tijd geeft om te gaan wandelen, te lezen, een spelletje te spelen, een filmpje te zien, met vrienden op café te gaan of gewoon gezellig thuis te zitten. Ik heb geen grote, nieuwe auto nodig, ik heb geen villa nodig, ik doe nu bijvoorbeeld al 4 jaar met mijn laptopje en daar kunnen nog wel wat jaartjes bij.

De enige reden waarom men ooit is begonnen met 'werken' (zie prehistorie), was om simpelweg in leven te blijven en het is zoals gezegd nog niet zo lang geleden dat dat inderdaad nog aan de orde was.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden