18th November 2008, 22:11
|
Registered User
|
|
|
|
Mannen meer betalen vind ik geen juiste oplossing. Dan gaan we gewoon weer terug naar discriminatie. Er zijn al jaren geijverd om het loonsverschil tussen mannen en vrouwen weg te werken en bij vele jobs is dit al het geval. Het zou gewoon niet eerlijk zijn dat mannen meer betaald zouden worden voor eenzelfde job als vrouwen. Als vrouw moet je even hard werken en voorbereiden om je leerlingen iets bij te leren. En dan zou een man voor hetzelfde werk meer betaald worden. Dat vind ik toch niet logisch.
‘Van een man weet je toch met iets meer zekerheid wat je er aan hebt. Als je een jonge vrouw aanneemt en ze is 2 jaar later zwanger kan het zijn dat je een aantal jaren met problemen zit omwille van haar afwezigheid!’ Hier ben ik toch niet mee eens. Het kan zijn dat je als vrouw geen kinderen wilt en dan word je al benadeeld omdat je eventueel hierdoor wel eens afwezig zou kunnen zijn. Ik geef toe dat het moeilijk is in het onderwijs om steeds vervanging te zoeken wanneer vrouwen zwanger zijn. Maar dit is evengoed een probleem wanneer leerkrachten voor een langere periode ziek of afwezig zijn. Dit kunnen evengoed mannen zijn. Als de afwezigheid van vrouwen, omdat ze zwanger zijn, een argument is om toch maar mannen aan te nemen waar zijn we dan mee bezig. Dan heb je eigenlijk als vrouw een nadeel gewoon omdat je kinderen op de wereld wil zetten. Hier ben ik echt niet mee akkoord.
Ik begrijp wel dat er ook mannen in het onderwijs moeten zijn omdat ook een rolmodel moeten zijn voor leerlingen. Maar volgens mij moeten we mannen op een andere manier stimuleren dan via een hoger loon dan vrouwen. Wat we ook niet mogen vergeten is dat er een groot tekort is van leerkrachten in het secundair onderwijs. Dus misschien moet er ook wel eens gedacht worden aan het stimuleren van deze job en het stimuleren van de studierichting ervan.
|