Enkele post bekijken
  #5  
Oud 18th November 2008, 17:06
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Ik vind het ronduit schandalig dat in tijden van volle economische crisis onze Koninklijke familie opslag krijgt. Naast het feit dat zij reeds een dusdanig royale vergoeding ontving, vooraleer deze nieuwe loonsverhoging plaatsvond, krijgen uitgerekend zij die het mooiste werk opknappen binnen ons land (ceremoniële functie) een aanzienlijk hoger wedde.
En dat terwijl de politiek al geruime tijd twijfelt of men buiten het Vorstenpaar, de Kroonprins en de weduwe van de vorige Koning de rest van de Koninklijke familie moet blijven voorzien van een belachelijk hoge (jaarlijkse) dotatie.
Waarom? Kan er mij iemand verklaren met welk recht en rede deze loonsverhoging te rechtvaardigen valt?
Blijkbaar zou het iets met de verschillende lonenindex voor de Koninklijke familie te maken hebben, wat naar mijn mening gewoon archaïsch en onrechtvaardig is...
Laat ons hopen dat er binnen ons Vorstenhuis een gevoel van schaamte gaat overheersen, waardoor zij het totale bedrag van de nieuwe loonsverhoging zal terugvorderen aan de overheid. Die kan vervolgens het geld uitbesteden aan zij die het Vorstenhuis 'zo nauw aan het hart liggen': de hardwerkende, gewone mensen binnen onze samenleving die elke kostbare cent kunnen gebruiken om te overleven in moeilijke tijden.
Met citaat antwoorden