Onderwerp: Hoofddoeken
Enkele post bekijken
Oud 12th February 2005, 15:29
*Sara*'s Avatar
*Sara* *Sara* is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Weet er hier toevallig iemand (iemand die godsd volgt ofzo) waarom die eigenlijk een hoofddoek moeten dragen? wat zegt de koran daar eigenlijk over?
ik dacht altijd dat dat was omdat ze de mannen niet in verleiding mochten brengen ofzo... Als dat de reden is dan kan ik niet anders pleiten dan de hoofddoek te verbieden want dat zou zowat de grootste zever zijn da'k al gehoord heb. Dat zou weeral bewijzen dat de mannen daar hoger staan dan de vrouwen...

Ik heb diezelfde vraag vorig jaar nog gesteld aan een mannelijke moslim. In de koran staat blijkbaar dat de vrouwen die op de velden aan het werken waren, te schaars gekleed gingen en dus idd de mannen in verleiding brachten. Er staat iets in over dat ze meer bedekt moeten zijn ofzo. Nergens staan er letterlijke voorschriften over wat wel en wat niet mag. De concrete regels die eruit zijn gekomen, zijn te danken aan een, jawel, MANNELIJKE interpretatie...
En om die reden ga ik volledig akkoord met wat Michai als eerste gepost heeft. Hier in België en de rest van West-Europa is het makkelijk om voor jezelf uit te maken wat je wil en wat niet. Maar in die extreme moslimlanden strijden en sterven vrouwen om onder het mannelijk juk uit te komen! UIt respect voor die vrouwen alleen al zou ik als Belgische moslim-vrouw weigeren zo'n vod (sorry voor allen die door dit woord op hun teen zijn getrapt) op mijne kop te zetten!!
(Ik meen mij trouwens te herinneren dat de post uit een kleine discussie tussen ons is ontstaan )

Diezelfde man beweerde overigens dat zijn vrouw geen hoofddoek droeg en dat hij akkoord ging met haar keuze, MAAR dat hij zou teleurgesteld zijn als zijn dochter dat ook zou beslissen, omdat hij dan het gevoel zou hebben dat hij in zijn opvoeding gefaald had. Vreselijk toch?!
Met citaat antwoorden