17th November 2008, 21:28
|
Evelien Peeters
|
|
|
|
Evelien Peeters
Dieven breken vaak in wanneer slachtoffers naar begrafenis zijn.
Plaatselijke begrafenisondernemers in het Oost-Vlaamse Ninove worden aangeraden niet langer rouwbrieven met adresgegevens uit te hangen. Volgens de politie trekken de brieven dieven aan.
"Dieven gaan alle begrafenisondernemers af, om te zien wie wanneer begraven wordt. Vervolgens schrijven ze de adressen van de nabestaanden op, en breken bij hen in wanneer ze op de begrafenis zijn", vertelt de politie van Ninove.
De begrafenisondernemers reageren verontwaardigd, en roepen de politie op de dieven te vatten in plaats van te klagen.
Het belang van Limburg, 22/10/2008.
Bovenstaand artikel heb ik onlangs gelezen omtrent het onderwerp dat hieronder besproken wordt. Dat dieven slecht zijn, weten we natuurlijk allemaal al, maar dat ze zo onmenselijk zijn dat ze ook mensen van hun spullen beroven als ze naar de begrafenis gaan van hun overleden dierbaren, dat gaat erover. In dit artikel wordt dus een 'oplossing' gegeven voor het probleem. De begrafenisondernemers vermelden de rouwadressen niet meer op de doodsbrieven die ze uithangen. Deze rouwadressen staan echter niet voor niets op deze brieven. Het is erg dat men weer met zo'n dingen moet gaan rekening houden en het lijdensproces moet gaan moeilijker maken. Ik heb mij al altijd afgevraagd hoe dat het komt dat mensen zo kunnen gebrainwasht zijn dat ze er toe in staat zijn om ander mensen enorm veel emotionele en materiële schade te berokken. In wat voor wereld leven wij? (Dit is nog iets dat de marsmannetjes niet zouden begrijpen. )
|