Enkele post bekijken
Oud 17th November 2008, 15:59
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User

"Gsm'en in de auto verhoogt risico op kanker"

De Stichting tegen Kanker heeft op zijn website een bericht geplaatst om mensen te wijzen op het gevaar van de gsm. Het is de eerste keer dat de organisatie openlijk communiceert over het gevaar van de mobiele telefoon.

De Stichting tegen Kanker heeft adviezen klaar om de gsm op een zo veilig mogelijke manier te gebruiken. Zo wordt kinderen onder de twaalf jaar afgeraden om te bellen met een gsm omdat het effect op hersenen die nog niet volgroeid zijn onvoldoende gekend is.

Gevaarlijker in de auto

Verder wordt aangeraden om de gsm niet in een bewegend voertuig (wagen, trein, vliegtuig) te gebruiken, want dan werkt het toestel op vol vermogen.

Ook de gsm als wekker gebruiken is af te raden, omdat het toestel dan een hele nacht naast je hoofd ligt.

En tot slot, gebruik de gsm slechts in zeer beperkte mate en enkel voor korte gesprekken, iets wat aan jongeren soms moeilijk duidelijk gemaakt kan worden.

Alarmerend

Het bericht komt er nadat de eerste resultaten van het internationale Interphone-onderzoek werden bekend gemaakt. Die zijn behoorlijk alarmerend.

Hoewel de onderzoeksresultaten nog niet definitief zijn, is er toch reden tot ongerustheid.

"Indien het verband tussen mobiel bellen en kanker zou worden bevestigd, zou dit helaas opnieuw een voorbeeld zijn van de gevolgen van het niet toepassen van het voorzorgsprincipe", schrijft de Stichting tegen Kanker. "Kon er nu echt geen grondig onderzoek naar de risico's van mobiel bellen plaatsvinden vóór de algemene invoering van deze nieuwe technologie."

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wetensch...ticle25491.html

Ik vraag mij, net zoals de Stichting tegen Kanker, waarom er geen grondig onderzoek naar de risico's van mobiel bellen gevoerd is VOOR de algemene invoering ervan.
Het verwondert mij eigenlijk dat dit niet gebeurde...
Nu de GSM volledig ingeburgerd is, komt men met dit verontrustend nieuws af...
Met citaat antwoorden