Enkele post bekijken
Oud 17th November 2008, 12:51
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User

Over het algemeen vind ik dit een goede maatregel maar er zijn natuurlijk andere manieren om aan snoep te komen. Het is positief dat men de kinderen op school wil aansporen om minder te snoepen.

Dit gebeurde ook op de school waar ik zat. Wij hadden helemaal geen automaten en daarom had ik ook niet de drang om te snoepen. Dit gewoonweg omdat het niet te verkrijgen was. Waar onze school dan wel voor zorgden was om de maand een stuk fruit dit vind ik persoonlijk een goed initiatief. Ik denk dat als je een stuk fruit zomaar in je handen krijgt er misschien meer kinderen geneigd gaan zijn dit stuk fruit ook daadwerkelijk op te eten. Maar natuurlijk 1 stuk fruit om de maand zal geen verschil maken. Dit is dan ook niet de beste manier om kinderen aan te zetten om meer fruit te eten. En natuurlijk gaan er ook kinderen simpelweg snoep meebrengen naar de school.
Daar kan men niets tegen inbrengen.

Maar door zulke acties als deze kan men misschien wel het aantal snoepers verminderen en zo kinderen behouden voor obesitas.

Waar ik wel van opkijk is dat er zoveel mensen zijn met obesitas in de Europese Unie dit had ik helemaal niet verwacht.
Zo vond ik ook dat 135 miljoen Europeanen inmiddels lijden aan overgewicht en daarvan 40 miljoen zelfs aan obesitas.
Met citaat antwoorden