Enkele post bekijken
  #5  
Oud 16th November 2008, 19:11
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 78
Citaat:
Orgineel gepost door nathalie.laureys
De militairen die er zijn om ons land te verdedigen en te helpen in oorlogsgebieden, zouden toch wel op hun gewicht mogen letten. Overgewicht kan gezondheidsproblemen veroorzaken. Een militair met overgewicht zal mindersnel zijn. Als die ergens moeten over klimmen of onderdoor geraken hebben ze het een pak moeilijker met die extra kilo’s.


Ik ben er zeker van dat de militairen die actief deelnemen aan conflicten, zoals para's, infanteristen en recce's geen last hebben van overgewicht. Deze mannen worden dagelijks getraind en moeten jaarlijks zware testen afleggen.
Militairen die zich in gevechtzones op de achtergrond houden en bijvoorbeeld voor de bevoorrading zorgen hebben wel vaak een buikje :-), maar dat hindert hen meestal niet in het uitvoeren van hun job. Ik heb hier dan ook geen problemen mee! En hun gezondheid....dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
Mensen die niet in gevechtseenheden zitten moeten ook jaarlijks sportproeven afleggen, maar deze zijn veel minder zwaar en er zijn genoeg manieren om eraan te ontsnappen. Ik ben geen voorstander om de proeven voor iedereen te verzwaren, want ik vind niet dat je van een 50-jarige logistieker mag verwachten dat hij 10 kilometer loopt binnen een uur...
Zolang ze hun taak naar behoren kunnen vervullen, is het oké voor mij!
Met citaat antwoorden