Enkele post bekijken
Oud 16th November 2008, 16:06
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

28/10 Waarom vrouwen er altijd goed uitzien in het rood

28/10 Waarom vrouwen er altijd goed uitzien in het rood
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen door mannen als mooier en aantrekkelijker worden beschouwd wanneer ze in het rood gekleed gaan. Een dame in het rood zal ook vaker mee uit gevraagd worden én er zal meer aan haar gespendeerd worden tijdens het uitje.

Volgens onderzoekers aan de Universiteit van Rochester, in de Verenigde Staten, associëren mannen de kleur rood namelijk met seks.

Tijdens een aantal experimenten kregen mannen een foto te zien van een middelmatig aantrekkelijke jonge vrouw. Soms werd de rand van de foto veranderd, in andere gevallen varieerde de kleur van de outfit van de vrouw. De kleuren rood, blauw, groen, grijs en wit werden getest. Rood kwam telkens als aantrekkelijkste kleur uit de bus.

De mannen bleken een vrouw in het rood ook sneller mee uit te vragen. De mannen schatten dat ze ongeveer dubbel zoveel aan een vrouw in het rood dan aan eentje in het blauw zouden uitgeven.

BRON: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/artikel.asp?art={2373369A-E079-4EF8-B287-2FDB6A51155B}

REACTIE ANNE: Boodschap voor alle ladies onder ons... Be dressed in red!
Ik moet inderdaad toegeven dat ik rood een sexy kleur vind. Zelf draag ik bij het uitgaan liefst zwart, maar in rood voel ik me ook op mijn gemak. Andere felle kleuren zijn niet altijd voor me weggelegd, dat hangt van mijn stemming af, maar zwart kan altijd!
Alleen de laatste uitspraak vind ik wel een 'serieuze uitspraak'.
Kunnen mannen dit bevestigen, dat ze dubbel zoveel uitgeven aan een vrouw in het rood dan aan een vrouw in het blauw!!!??
Met citaat antwoorden