Enkele post bekijken
Oud 13th November 2008, 19:21
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User

Nog slechter voor je gehoor

De Europese Unie is de maatregelen van veiligheid van speelgoed aan het herzien, maar goed ook. Speelgoed moet veilig zijn. We kunnen kinderen niet tegen alles beschermen, maar we kunnen ons best doen en speelgoed zo veilig mogelijk maken. Het geluid bijvoorbeeld, dit moet toch opvallen. Volwassenen merken toch op wanneer een speelgoedje te luid is voor het kind (ze zullen zelf ook wel eens er mee bezig zijn).

Maar ik denk dat gehoorproblemen sneller veroorzaakt kunnen worden door het uitgaan. Een artikel dat ik vond:

Willen we dit wel horen? Al na één nachtje disco is er bij 90 procent van de clubbezoekers beginnende gehoorschade. Dat is op zijn minst onheilspellend.

Britse wetenschappers deden het onderzoek in opdracht van het Koninklijke Nationale Doveninstituut (RNID). Aan het onderzoek namen 1.400 Britten tussen 16 en 30 jaar deel. Slechts drie procent van hen draagt regelmatig oordopjes. De meesten beschouwden oordopjes als "te medicinaal" en/of "niet esthetisch".

Het instituut ontkent overigens dat door de oren te beschermen muziek minder gesmaakt kan worden: de dopjes filteren alleen de schadelijke frequenties.

(bron: Belga)

Ook in ons land vind ik de muziek vaak te luid staan. Ik hoop dat ze in de toekomst hier ook iets aan gaan doen...
Met citaat antwoorden