12th November 2008, 15:30
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat 'praten over seks' inderdaad iets is wat op de dag van vandaag veel gemakkelijker gebeurt dan vroeger.
De meeste jongeren-jongvolwassenen gaan op een andere manier om met hun ouders dan vroeger. Dit zal waarschijnlijk niet voor iedereen en in elke situatie zo zijn, maar op de dag van vandaag wordt er over veel meer uiteenlopende onderwerpen gepraat met ouders.
Vele 'kinderen' bezien hun ouders als vrienden, met kinderen bedoel ik dan niet per sé 'kindjes', maar ik ben ook nog steeds een 'kind' van mijn ouders. Mijn mama zal me altijd haar kindje blijven noemen. Ik kan met mijn mama ook gemakkelijk over allerlei onderwerpen praten. Haar reactie over bepaalde zaken zal dan wel zijn: "zeg dat maar niet tegen ons bomma". Hieruit is het duidelijk dat mijn mama in haar jonge jaren niet over 'zulke' (kan vanalles zijn) onderwerpen kon praten.
Deze vorm van communicatie is niet meer te missen, denk ik. Een gesprek voeren met iemand is toch veel leerrijker dan een boek dat je op je eentje moet ontleden. En sommige onderwerpen zijn nu eenmaal niet weg te denken in onze maatschappij. Ik vind persoonlijk dat je als ouder moet kunnen openstaan voor eender welk gespreksonderwerp.
Anne
|